Securitatea cibernetica in perioada de reduceri a magazinelor online

Odata cu inceputul sezonului de reduceri, incep si atacurile cibernetice asupra magazinelor online si a bancilor.

Perioada Decembrie-Ianuarie este una incarcata din punct de vedere al cumparaturilor, majoritatea cumparand produse sau servicii atat online cat si din magazine.

Infractorii cibernetici se folosesc de diverse metode pentru a capta informatiile confidentiale folosindu-se de versiuni clone ale magazinelor online populare sau apeleaza la phishing si social engineering pentru a pacali utilizatorii.

fintech

In ultimul trimestru al anului care tocmai a trecut, numarul utilizatorilor care au fost infectati cu malware financiar a crescut cu peste 20%, Kaspersky inregistrand cresteri semnificative ale atacurilor in perioada sarbatorilor.

Un atac cibernetic care are ca tinta o banca, poate avea efecte majore atat asupra bancii cat si a clientilor sai.

Daca in timpul unei tranzactii se infiltreaza un hacker, acesta poate sustrage atat informatii de valoare cat si sume de bani, efecte simtite de ambele victime, clientul ramanand fara bani in cont iar banca urmand sa acopere suma pierduta de client si cheltuielile aferente rezolvarii incidentului.

Chiar daca au fost victimile unui atac cibernetic, bancile nu se grabesc sa faca public acest lucru, decat celor implicati in incident, client-banca si conducerea bancii. Sunt date publice doar cateva rapoarte, care sunt cerute de catre institutiile reglementate si au ca scop cresterea nivelului de constientizare privind securitatea informationala din industrie.